AFinLAn vuosikirja 73

Teppo Jakonen, Juha Jalkanen, Terhi Paakkinen & Minna Suni (toim.) Kielenoppimisen virtauksia – Flows of language learning (luettavissa ojs-sivustolla)

Teppo Jakonen, Juha Jalkanen, Terhi Paakkinen & Minna Suni
Kielen oppimisen virtauksia ja pedagogiikan pyörteitä: näkökulmia tutkimukseen ja laajeneviin oppimisympäristöihin s. 7

Paula Kalaja
A review of five studies on learner beliefs about second language learning and teaching: exploring the possibilities of narratives s. 21

Noelle Nayoun Park
From the past to the future: self-concepts of English language teachers from Finland and Korea s. 39

Mirja Tarnanen, Tatjana Rynkänen & Sari Pöyhönen
Kielten käyttö ja oppiminen aikuisten maahanmuuttajien integroitumisen ja identiteettien rakennusaineina s. 56

Mari Hurskainen & Sabine Ylönen
Vieraiden kielten oppimismotivaatio: esimerkkinä saksa yliopisto-opiskelijoiden keskuudessa s. 73

Saara Laakso
Alkuvaiheen S2-oppijoiden käsityksiä puheen ymmärtämisen vaikeuksista ja kompensaatiostrategioista s. 91

Riitta Kelly, Hannele Dufva & Elina Tapio
Many languages, many modalities: Finnish Sign Language signers as learners s. 113

Mari Bergroth
Kaksisuuntaista kieleen sosiaalistumista kaksikielisissä perheissä s. 126

Kati Kajander, Riikka Alanen, Hannele Dufva & Ella Kotkavuori
Kielimuureja vai yhteiseloa – odotuksia ja kokemuksia kahden kielen koulusta s. 142

Elin Almér
Where communication flows, languages swim freely: developing fieldwork methods for investigating preschool children’s language beliefs s. 159

Juha Jalkanen & Peppi Taalas
Monimediaisen kielten opetuksen tutkimus: teknologian integroinnista pedagogiseen kehittämiseen s. 172

Kaisu Rättyä
Kielitiedon opetusmenetelmien uudet suunnat: toiminnallinen kielioppi ja kielentäminen s. 187

Pirjo Pollari
Can a cheat sheet in an EFL test engage and empower students? s. 208

Jonna Riikonen
Lukiolaisten vertaispalaute verkkoympäristössä s. 226

Katalin Nagy
Bodily expressions of dominance in children’s reasoning: an analysis of multimodal and sociometric data s. 242