AFinLAn vuosikirja 44

Language and Learning Materials

Contents / Sisällys:

       Viljo Kohonen. Syllabuses, Materials and Techniques in Experiential Foreign Language Learning. (s. 7-33)

       Sauli Takala. Oppikirja ja opetus (Abstract: Textbook and Teaching). (s. 35-46)

       Pauli Kaikkonen. Kommunikativer Fremdsprachenunterricht – Anforderung an ein kommunikatives Unterrichtsmaterial (Abstract: Communicative Foreign Language Teaching – Consequences in Learning Materials). (s. 47-57)

       Eija Ventola. Autenttisista keskusteluista ja oppikirjojen keskustelumateriaaleista kielten opetuksessa (Abstract: On Authentic Discourse and on Discourse Materials in Foreign Language Textbooks). (s. 59-75)

       Raija Ryhänen. Ruotsin kielen opetustekstien piirteitä (Abstract: Some Observations on Language Teaching Texts). (s. 77-90)

       Taina Pitkänen-Koli. Sukupuolten tasa-arvo ja kielten oppikirjat (Abstract: Equality Between the Sexes in Language Textbooks). (s. 91-100)

       Anna Mauranen. Miten tieteellisten tekstien lukemista harjoitellaan? (Abstract: How Do We Teach Reading Scientific Texts?). (s. 101-112)

       Tuija Nikko. Kielitaidon osa-alueiden integrointi kielikeskusten ruotsin materiaaleissa (Abstract: Integration of Language Skills in Language Centre Materials in Swedish). (s. 113-123)

       Hannele Dufva, Pertti Hurme, Michael O´Dell & Ilkka Raimo. Kieli solmussa: Chateaubriandia suomeksi? (Abstract: Foreing Words in Finnish Mouths). (s. 125-148)

       Ian Morris-Wilson. The Sound of Silent Textbooks. (s. 149-164)

       Eila Hämäläinen. Suomi vieraana kielenä: Oppimateriaalin laatijan ajatuksia (Abstract: Finnish as Foreign Language: Preparing Material for Courses). (s. 165-172)

       Peep Nemvalts. Muutos vai murros? Äidinkielenopetuksen uudistuminen Virossa (Abstract: Merely a Change or a Turning Point? Reforms in the Instruction of Estonian in Estonia). (s. 173-188)

       Matti Leiwo & Minna-Riitta Pöyhönen. Opetustekstit ja opetuskeskustelu (Abstract: Instructional Texts and Instructional Discussion). (s. 189-200)

       Pirjo-Liisa Vatanen. Ymmärtääkö oppilas oppikirjojaan? (Abstract: Do Pupils Comprehend Their Textbooks?). (s. 201-208)